Weekly News

Spørg eksperten Helene Koers

Hvorfor er outsourcing af telefoni blevet populært?

– I de senere år er mængden af telefonopkald faldet pga. af de mange nye kommunikationskanaler. Selvom presset på den enkelte receptionist er faldet, er det stadig nødvendigt at have medarbejdere til at besvare telefonen, da andre skal træde til, når vedkommende er fraværende. Derfor er der opstået et behov for at få ekstern hjælp, som er væsentligt billigere og mere effektivt.

Hvad er fordelene?

– Et typisk spørgsmål er, hvem der skal besvare telefonen, når receptionisten er syg eller til frokost. Er det en fra bogholderiet eller salgsafdelingen, bliver de afbrudt i deres opgaver. Samtidig stiger fejlfrekvensen, fordi de bliver hevet ud af en sammenhæng. Derfor er det ikke rentabelt at få højt betalte medarbejdere til at tage hånd om det.

Hvilke virksomheder gør brug af det?

– Vi passer telefoner for alt fra produktionsvirksomheder til klinikker, webshops og servicevirksomheder.

Hvordan sikrer man, at den eksterne virksomhed ved nok om ens forretning?

– Det er en god ide at besøge den pågældende virksomhed, som man ønsker at outsource til. Det er vigtigt at være opmærksom på kvaliteten blandt medarbejdere og svartider. Det vil også fremme samarbejdet, at medarbejderne i kundecenteret sættes grundigt ind i virksomhedens produkter, arbejdsgange og kunder.

Del

Journalist

Daniel Hedelund

Andre artikler