Weekly News

Kan din virksomhed holde på en hemmelighed?

Advokatfuldmægtig hos IDEAL Advokatfirma, Claus Heide Andersen, giver tre hurtige svar på, hvorfor danske virksomheder bør beskæftige sig med immaterielle rettigheder.

Hvorfor er de virksomhedens mest værdifulde aktiv?

Generelt handler immaterielle rettigheder om at beskytte opfindelser og idéer; men at drive virksomhed i dag betyder i stigende grad, at mens produktet udvikler og ændrer sig, så er opfindelsen virksomheden selv – dens brand, som vi inden for juraen kalder dens varemærke.

Har en ægte original reel grund til at frygte kopier?

Når virksomheden sikrer sit brand juridisk er det på den ene side for, at andre ikke skal profitere på det ved at sælge produkter i dens navn; på den anden side er det også for, at andre ikke skal devaluere det ved f.eks. at sælge produkter, som er underlødige.

Varemærker – er det ikke bare på mode?

Varemærket har altid været aktuelt som det, der adskiller virksomheden fra andre virksomheder, men i og med, at kundesegmentet er blevet globalt og online, er beskyttelsen af virksomhedens immaterielle rettigheder blevet mere relevant end nogensinde.

Del

Journalist

Julie Gufler

Andre artikler