Weekly News

Gæsterne skal mærke, det er muligt

Forretningsrejser begynder på hoteller. Og Hos Radisson Blu ved de, hvor vigtigt det er at få gæsten til at føle sig hjemme og velkommen. Ole Sorang, som er Nordisk Marketingdirektør hos Rezidor Hotel Group, som blandt andre driver Radisson Blu hotellerne, fortæller om mødet med gæsterne.

Hvad er det vigtigste at kunne tilbyde gæsten?
– Det er en høj service og tillid uanset, hvilket af de 250 Radisson Blu Hoteller, man besøger. Det sidste, en gæst vil høre, er ”Nej, det kan vi ikke”. Derfor udviklede vi – længe før Obama – filosofien: ”Yes, I Can”.

Hvad er ”Yes, I Can”?
– Oprindeligt, da vi begyndte at arbejde med filosofien i 1990’erne, var det et tre dages kursus for vores medarbejdere med fokus på, hvordan man gennem opmærksomhed gør gæstens oplevelse endnu bedre. I dag er den filosofi en integreret del af vores livsnerve.

Hvad betyder ”Yes, I Can” for gæsten?
– Det betyder, at vores medarbejdere er klar til at handle. Det er ikke gæsten, som skal tage det første initiativ til en dialog, det skal vi. Og opstår der et problem, så bliver det løst af den medarbejder, gæsten henvender sig til.

Del

Journalist

Pia Bundgaard Hansen

Andre artikler