Weekly News

Det betaler sig at blande forretning og fornøjelse

Hvorfor ikke flytte mandagen ud af de grå mødelokaler til idylliske omgivelser med lækker mad, lise til sjælen og et boost til hele virksomheden?

Oplevelser giver folk lyst til at blive i en virksomhed.

Forretning blandet med fornøjelse kan give noget helt specielt til sammenholdet i en virksomhed. Og der skal ikke nødvendigvis så meget til for at få en almindelig dag eller uge til at skille sig ud og blive værdsat længe efter.

De fleste husker sikkert de glade dage og store cigarers tid fra både film og virkelighed før finanskrisen, hvor der var en helt anden og mere storslået tilgang til konceptet forretning og fornøjelse. Grundet lavere budgetter i kølvandet på krisen har kombinationen i en årrække været nedprioriteret mange steder, men ifølge Joseph Kristiansen, der er hoteldirektør på Bandholm Hotel, er der sket en tydelig opblomstring de seneste år.

– Der er kommet en stigning igen. Firmaerne kan se mere værdi i at give deres medarbejdere noget andet udover arbejdet, siger han.

Bandholm Hotel profilerer sig netop på konceptet business and pleasure for virksomheder, og hoteldirektør Joseph Kristiansen er slet ikke i tvivl om værdien af et lækkert afbræk i hverdagen for både medarbejdere og virksomhederne som helhed.

– Man vil gerne holde fast i medarbejderne, så det med at give dem ekstra oplevelser, som de ikke får i hverdagen, giver en anden følelse af at være med i et projekt og et team. Det giver folk lyst til at blive og er med til at forme virksomhedens fremtid, siger han.

Og den særlige oplevelse kan virksomheder få på Bandholm Hotel, der ligger idyllisk på Lolland med udsigt til Smålandshavet og er ”sådan lidt Morten Korch-agtigt,” som Joseph Kristiansen beskriver det.

– Vi er et mindre sted, som er lidt mere til lejligheden, og vi sætter en ære i at sætte lokalerne op og skræddersy hvert eneste arrangement, så man ikke bare er én i rækken. Det skal ikke være any other day, når man er gæst hos os, siger Joseph Kristiansen.

Han forklarer, at man på Bandholm Hotel gør meget ud af at foreslå kombinationen af både forretning og fornøjelse, når virksomheder forespørger forretningsarrangementer.

Det kan eksempelvis være en indlagt wellness-oplevelse i mødeprogrammet, en syv retters gourmetmenu efter et langt program eller blot en gåtur i de fine omgivelser.

Bandholm Hotel er i 2018 kåret til Danmarks bedste hotel for andet år i træk af TripAdvisor, der er verdens største rejsesite. På andenpladsen ligger det femstjernede og historiske hotel D’Angleterre i København efterfulgt af boutique-hotellet Villa Provence i Aarhus på en tredjeplads. På trods af at være vidt forskellige i størrelse og stil, er også både D’Angleterre og Villa Provence kendt for at gøre ekstra meget ud af pleasure-delen ved et besøg hos dem – uanset anledning. Begge hoteller har titlen nummer et forretningshotel i henholdsvis København og Århus.

Del

Journalist

Sisse Katrine Andreasen

Andre artikler