Weekly News

2018 bliver endnu bedre

2017 var et godt år, når det kommer til digitalisering af de store nordiske virksomheder. Men 2018 bliver endnu bedre. Sådan lyder spådommen, hvis man spørger Ola Engebretsen, digitaliseringsekspert og partner i den internationale rådgivnings- og konsulentvirksomhed, A.T. Kearney

Fra sit kontor i Stockholm peger Ola Engebretsen på to centrale faktorer, der har sat fart på udviklingen.

– Dels har alle større virksomheder nu erkendt, at digitale løsninger skal være en integreret del af forretningsstrategien, og at vi er ved et tipping point. Det er nu, man skal med, hvis man skal gøre sig forhåbninger om at kunne konkurrere på fremtidens globale markeder.

Den anden faktor har mere med kultur at gøre – men den er mindst ligeså vigtig, siger Ola Engebretsen.

– Rigtig mange virksomhedsledelser har udarbejdet en tydelig digital vision, og er dygtige til at prioritere og udpege de rette forandringsagenter. Ydermere er der lagt rigtig mange kræfter i at kommunikere på tværs af organisationerne, så ingen kan være i tvivl om, at digitalisering er vejen frem. Fortsætter vi ad den vej, bliver 2018 også et fantastisk år.

Del

Journalist

Frank Ulstrup

Andre artikler